ACTA REUNIÓ (09.12.09)
Amb l’assistència total a la reunió de 24 persones, s’obre la sessió a les 21:15 h amb aquest ordre del dia:
1. Aprovació de l’ acta anterior.
2. Informació de la reunió d'Osona Decideix
3. Informació de les diferents comissions
4. Actes 13-D.e les taules per la votació del dia 13D.
5. Organització meses electorals i anomenar Caps de Sala.
6. Organització grups de seguretat
7. Bustiada
8.Precs i preguntes
1. Aprovació de l’ acta anterior:
Queda aprovada
2. Informació de la reunió d'Osona Decideix:
En Pere Vinyeta ens comenta els temes tractats a Osona Decideix, concretament de les convocatòries de reunions, al Seminari de Vic, pel dissabte 12 de desembre de les següents comissions:
- A les 12:00 h reunió dels Caps de Sala.
- A les 16:00 recollir butlletes i sobres.
- A les 16:00 recollir ordinadors (caldrà deixar un DNI). Els responsables d’informàtica hauran de notificar el recompte de votacions a les 13:00, a les 18:00 i al final.
- A les 16:00 Recollir acreditacions pels membres de l’organització.
- A les 20:01 es tancarà l’ordinador i es reiniciarà a les 20:15
- Ah! Ens comprometem a preparar un primer plat per a sis persones adreçat a la premsa consistent en mongetes i fuet.
3. Informació de les diferents comissions:
Voluntariat: Ens comenta el procediment del vot:
A. Un català s’identifica només amb el DNI. Si l’adreça del DNI no coincideix amb la real, podrà votar si, amb el full d’empadronament, s’especifica que viu a Calldetenes i la del DNI correspon a una població que no celebra el referèndum. En cas contrari ha e votar a la població indicada al DNI.
B. A continuació se li anota el núm. DNI i lletra a l’ordinador, es comprova que no hagi votat i pot introduir la butlleta a l’urna.
C. Un estranger s’identifica amb el passaport, NIE o targeta de residència i es comprova la seva residència amb el NIE o full d’empadronament.
D. A l’ordinador s’entren els 14 dígits de la targeta sanitària, es comprova que hagi votat abans i introdueix la butlleta a l’urna.
Al final del recompte s’hauran de guardar les butlletes dels votants, l’acta final de l’escrutini i s’ha de cremar els sobres i butlletes sobrants, les llibres registre del vot anticipat i tornar els ordinadors al Seminari de Vic.
Vot anticipat:
LA comissió informa que també es poden recollir vots anticipats el mateix dia 13 i que es poden acceptar com a vàlides les butlletes fetes a mà si contenen un missatge clar. En cas contrari seran declarades com a vot nul. S’acorda muntar una mesa de vot anticipat el 13-D davant del teatre d’11 a 13 hores.
Es decideix muntar una recollida de vot anticipat el dissabte 12 al matí al bar del Sukipà.
Seguretat:
De la reunió de seguretat ens informen que ja s’ha enviat la sol·licitud del servei de vigilància als Mossos. Que des d’O.D. ens facilitaran un núm. telèfon fix i un de mòbil per contactar en cas de dubtes o problemes. Si es tracta d’un problema d’ordre o de segureta trucar abans al 112.Està autoritzada una mani dels falangistes el dissabte matí a la plaça de Vic i sempre estaran vigilats pels Mossos durant els seus desplaçaments. El servei de Protecció Civil disposa de 17 persones que estaran a Vic i a les poblacions on no disposen de policia municipal.. Al col·legi electoral , ni dins ni a la façana pot haver cap simbologia ni propaganda electoral de cap mena. Des d’O.D. es facilitaran justificants per empreses a treballadors que vinguin a votar.. Ens sembla que des de O.D. fem un imprès per facilitar el servei.
4. Actes 13-D:
Es recorda que ja s’han tramès les sol·licituds a l’ajuntament per ocupar la plaça Vella i els bidons per la coure la botifarra. Que el taller de tions es repartiran els tubs de llum a la mainada i que caldrà aportar una voluntat econòmica abans de fer el tió.
5. Organització meses electorals i anomenar Caps de Sala:
Els noms en negreta seran les Caps de Sala:
De 8 a 11: Àngel Aymerich, Guillem Castells, Jaume Vidal, Joan Pi i Esteve Capdevila.
De 11 a14: Eva Freixa, Lluís Rifà, Sergi Tarrés, Ramon Barniol, Montse Pradell.
De 14 a 17: Montse Font, Ma Dolors Vila, Montse Pradell
De 17 a 20: Miquel Erra, Sergi Tarrés, Marc Verdaguer, Pere Arumí i Pere Vinyeta.
Els Caps de Sala seran els responsables d’informar tots els esdeveniments a O.D, com p.ex. els recomptes de votants a les 13:00 a les 18:00 i al final.
6. Organització grups de seguretat:
De 8 a 11: Lluís Riera i Montse Arumí.
De 11 a14: Aleix Sala, Ma Àngels Escalé i Joan Arumí.
De 14 a 17: Josep Barcons i Josep Pujol.
De 17 a 20: Montse Arumí i Joan Arumí.
7. Bustiada:
Es repartiran els fulletons, tríptics i diaris casa per casa . Es la darrera bustiada.
8. Precs i preguntes:
En Marc ens comenta que el bisbe de Vic ha fet arribar una nota a les parròquies suggerint-los la no conveniència de cedir locals parroquials pel referèndum. El rector de Calldetenes li va contestar, molt educadament, que havia fet tard. Aplaudiments merescuts.
Sense res més a comentar ni a decidir en aixequen de la taula a les 22:50.
ACTA REUNIÓ (02.12.09)
Amb l’assistència total a la reunió de 18 persones, s’obre la sessió a les 21:00 h amb aquest ordre del dia:
1. Aprovació de l’ acta anterior.
2. Informació de la reunió d'Osona Decideix de dilluns 30 novembre.
3.- Decidir si demanem alguna ajuda addicional a OD. (proposta P. Vinyeta)
4. Informació de la reunió a OD de la comissió de responsables de recaptació.
5. Informació de la reunió a OD de la comissió d’ informàtica
6. Informació de la reunió a OD del la comissió de voluntariat pel dia 13.
7. Seguiment del vot secret anticipat (planificació recollida dels dies del 7 al 11)
8. Seguiment de la comissió de seguretat.
9. Organització de la conferencia de Alfons Lopez Tena.
10. Confirmar la parada al Mercat pel dia 6 de desembre i pel 13 si cal.
11. Revisió de la situació dels actes previstos pel dia 13D.
12. Situació del local del Casal per les votacions anticipades i pel dia 13D.
13. Organització de les taules per la votació del dia 13D.
14. Planificació de la darrera bustiada (paperetes d’ actes i del vot etc.)
15. Precs i preguntes
1. Aprovació de l’ acta anterior: Queda aprovada
2. Informació de la reunió d'Osona Decideix de dilluns 30 novembre:
En Joan Pratdesaba ens comenta els temes tractats a Osona Decideix:
- Es fa una darrera elaboració de materials que estaran disponibles a partir del dimecres 2 de desembre: cartells DINA2, tríptics amb informacions sobre les meses electorals de cada municipi i pasquins.
- S’estan editant falques publicitàries per la ràdio i el Canal català de TV, així com també 50.000 diaris gratuïts per aquest divendres 5 desembre, de 10.000 1 12000 missatges SMS, recordant la convocatòria del referèndum i també missatges per correus-e.
- Pels dimarts 1 es convoquen els representants de tresoreria a 2/4 de 9 a la Central. Del pressupost de 60.000 € quedaran 20.000 € per cobrir. Caldrà fer recaptació als municipis.
- El dimecres 2 es convoca reunió dels representants de meses electorals i de caps de sala a 2/4 de 9 al Seminari.
- Es farà un fons d’urnes a la Central i es demana que tothom enviï un correu-e indicant quantes urnes necessita o quantes en pot deixar en préstec.
- Es recorda que es demani als ajuntaments si poden tenir obert el dia 13-D per expedir certificats d’empadronament a aquells que al DNI li consti una altra població que no es faci referèndum i que l’alcalde faci una crida convidant a tothom que pengi una senyera a la façana i es demana acompanyants pel dia 13-D amb domini d’anglès i francès per acompanyar als visitants i mitjans de comunicació.
- Cal activar i animar al vot anticipat ja que tan sols portem 1500 vots a tota la comarca
- Respecte a l’acte de final de campanya del dia 11 de desembre a 2/4 7 de la tarda a la plaça Major de Vic, s’ha demanat la participació dels castellers, geganters, grallers, etc , grups locals per fer concert de música, i es projectarà un vídeo que recollirà totes les noves nacions del segle XX i meses electorals per recollir vots anticipats de totes les poblacions.
3. Tresoreria:
- Calldetenes decideix quasi ni li queden diners i es preveu que Osona decideix tingui un dèficit de 15.000-20.000 €. Es demana la col·laboració de cada municipi segons el nombre d’habitants: 1-500: 300 €. De 500–1.000 : 400 €. De 1.000 – 5.000 : 500 €.
4. Vot anticipat:
S’acorda de fre informació als magrebins i el dia 3 de desembre s’anirà a informar al Casal de la Gent Gran. Es tornarà a untar la parada al mercat del diumenge i es demanarà als de Folgueroles si hi volen participar.
5. Seguretat:
S’informa que calen 9 persones pel dia 13-D i que la comissió ja els triarà i farà tres torns.
6. Conferència.
L’Alfons Lopez Tena assistirà el divendres 4 a les 8 del vespre a la Sala d’Exposicions.
7. Actes 13-D:
- Botifarrada a 3 € i es vendran els tiquets als forns.
- Taller de Tions: es demanarà la voluntat i es regalaran tubs de llum.
- Punta de coixí: Les Puntaires faran punts de llibre i demanaran la voluntat.
- L’Escamot farà espectacle de foc i llum.
- Prèviament es muntaran les cortines pel vot reservat.
8. Vot anticipat del 7 al 12 al Casal: es distribueix així:
Dia 7: Joan Pi i Mercè
Dia 8: Pere i Marc
Dia 9: Jaume i Sergi
Dia 10: Jaume i Sergi
Dia 11: Jaume i Sergi
Dia 11: Jaume i Sergi
Dia 12: Gil i Gerard.
8. Bustiada:
Es repartiran els fulletons i tríptics cas per cas i, per 9 vots NO i 5 Si es decideix de no lliurar butlletes de votació. Es considera que ja s’ha donat suficient informació possibilitats de votar.
9. Precs i preguntes.
També s’acorda de demanarà totes les urnes que disposi l’ajuntament i les sobrants es lliuraran al fons d’Osona Decideix per ús de les entitats que no en disposen.
Sense res més a comentar ni a decidir ens aixequen de la taula a les 22:45.
ACTA REUNIÓ (25.11.09)
Amb l’assistència total a la reunió de 22 persones, s’obre la sessió a les 21:00 h amb aquest ordre del dia:
1. Aprovació de les actes anteriors.
2. Informacions de la reunió d'Osona Decideix de dilluns 23 novembre.
3. Vot secret anticipat.
4. Situació de les conferencies de Santiago Espot i Alfons Lopez Tena.
5. Confirmar parada informativa al Mercat pels dies 29 de novembre, 6 i 13 de desembre.
6. Seguiment dels actes previstos pel dia 13D
7. Seguiment de les comissions.
8 Precs i preguntes.
9 Penjada de pancartes i bustiada.
1. Aprovació de les actes anteriors. S’aproven després d’afegir que la Montse Arumí és l’encarregada de seguretat.
2. Informacions de la reunió d'Osona Decideix:.
En Pere Vinyeta ens informa dels temes tractats:
- Una altra tramesa de materials: cartells, fulletons, pancartes i 10.000 fulletons més per fora de la comarca.
- El partit Ciutadans farà campanya a favor del No.
- A l’acte de cloenda del dia 13-D tenim el suport del bisbe Camprodon
- Ens notificaran una sèrie de persones disposades a col·laborar en xerrades i col·loquis.
- Malgrat la no aprovació al ple municipal, Torelló i Centelles farà referèndum.
- S’especifica que ells estrangers s’hauran d’identificar amb el NIE, certificat de residència, passaport per votar i al llibre de registre s’indicarà en número complert de la targeta sanitària. Tant en el vot anticipat com el mateix dia 13-D.
- El FCB deixa muntar parades entorn exterior del recinte del camp els dies que juga el Barça-Madrid i Barça-Español.
- Osona Decideix demanarà al Consell Comarcal que aprovi i publiqui un manifest de suport al referèndum que el proper divendres (27-N) tenen una entrevista amb el bisbe de Vic.
3. Vot secret anticipat.
En Marc Verdaguer ens informa que tenim 5 llibres registre pel vot anticipat. En ell s’escriu nom i cognoms, DNI i el votant signa. Posa el vot dins d’un sobre i aquest dins d’un altre més gran que tanca i digna pel darrera agafant solapa i sobre. Diàriament es fa un recompte dels 5 llibres i s’envia a en Marc i ell ho notifica a Osona Decideix
Es proposa demanar a en Khalid que col·labori amb en Jordi del Punt Jove per informar a la població magrebina.
4. Conferencies de Santiago Espot i Alfons Lopez Tena.
Es recomana que la conferència de Lopez Tena sigui a les 8 en lloc de les 7 i millor que vingui acompanyat. Es portaran les guardioles i les xapes i els llibretons pel vot anticipat. En l’inici de la conferència del Santi espot es presentarà la comissió Calldetenes Decideix. Es faran 50 cartells DINA3 de cada i en color.
5. Parada informativa al Mercat dominical.
S’organitzen grups per muntar una parapeta d’informació amb fulletons, guardioles, xapes i vot anticipat tots les diumenges al mercat fines el dia 13-D inclòs. La M. Dolors Vila s’encarregarà de sol·licitar permís a l’ajuntament i també per fer-lo a la carpa del diumenge durant el partit Barça-Madrid.
6. Seguiment dels actes previstos pel dia 13D
- Taller de punta de coixí a les 12 matí (Les Puntaires)
- Concert de l’Armand Rock al matí
- Botifarrada a partir de les 6 tarda (La Pera)
- Espectacle de foc a les 7 tarda (Escamot)
- Taller de tions de 4 a 6 tarda (PeM)
- Concert a càrrec dels grups locals a la tarda vespre
7. Seguiment de les comissions.
- La Montse Arumí , de seguretat, ja s’ha posat en contacte amb els Mossos i cal trametrà una sol·licitud demanant la seva presència el 13-D. Tramitarà una instància a nom de totes les entitats de Calldetenes. Respecte a Protecció Civil amb un correu electrònic ja és suficient.
- Els de logística i participació es distribueixen els carrers del pobles i repartiran els fulletons informant del referèndum i del vot anticipat. També demanaran a l’ajuntament que instal·lin els plafons habituals per penjar cartells en campanya electoral.
- Tresoreria informa que tenim 350 € recollits
Sense cap més qüestió a tractar, ens aixequem de la reunió a les 22:10 del dia 25 de novembre de 2009
ACTA REUNIÓ (18.11.09)
S’obre la sessió amb aquest ordre del dia:
1. APROVACIÓ DE L’ACTA DE L’ASSEMBLEA ANTERIOR
2. RESUM REUNIÓ OSONA DECIDEIX.
3. COMANDA DE MATERIAL ELECTORAL
4. DISTRIBUCIÓ DE MATERIAL
5. RECOLLIDA DEL VOT SECRET ANTICIPAT
6. ACTES DE CAMPANAYA ELECTORAL
7. ACTES DEL DIA 13D.
8. CONFERÈNCIA SANTIAGO ESPOT.
1. APROVACIÓ DE L’ACTA DE L’ASSEMBLEA ANTERIOR.
L’acta del dia anterior no estava penjada al blog, per tant, no s’ha pogut consultar durant la setmana. Si algú hi té alguna cosa a dir es modificarà a l’assemblea de la setmana següent.
2. RESUM REUNIÓ OSONA DECIDEIX.
El posar a disposició el material per la segona quinze de campanya. Aquest material estarà disponible a partir del dia 18/11/09.
Calldetenes Decideix aprova fer la comanda del material següent:
- 4 Pancartes
- 6 Guardioles
- 40 Cartells A3
- 40 Cartells A2
- 600 Flyers
S’acorda demanar a Osona Decideix tantes butlletes per la votació com nombre d’habitants hi ha al cens electoral del poble.
Les donacions de diners tant d’entitats com de particulars poden desgravar si s’omple l’imprès facilitat per Òmnium Cultural on hi consta el seu compte bancari.
Cal facilitar un compte bancari de Calldetenes Decideix a Osona Decideix.
S’anuncia que el dia 18/11/09 hi ha reunió específica per les comissions de seguretat i del vot anticipat.
El dia 12 de desembre s’entregarà per part d’Osona Decideix un ordinador portàtil per cada mesa electoral i s’assignarà un responsable de cada mesa.
El vídeo promocional del referèndum que ha editat Osona Decideix es penjarà el blog de Calldetenes Decideix perquè tothom el pugui consultar i fer la divulgació necessària.
RESUM REUNIÓ COMISSIÓ DE SEGURETAT:
S’informa que s’ha editat un protocol de seguretat que s’ha de seguir per tal d’evitar qualsevol incident el dia 13 de desembre.
Es recomana vigilar el local on es celebrar el referèndum la nit abans per tal d’evitar sorpreses inesperades. S’acorda que el material com els ordinadors no es guardaren en el local sinó que es guardarà a cases particulars i s’instal·larà tot el mateix dia 13 al matí.
El dia del referèndum cal que en tot moment hi hagi tres persones encarregades de la seguretat de la sala. Es podran fer torns. I aquestes persones hauran d’anar degudament identificades amb els petos que es facilitaran. Cal evitar qualsevol enfrontament. Les persones que actuïn de seguretat no podran exercir el seu dret a vot mentre vagin identificades com a responsable de seguretat.
Cal informar els Mossos d’Esquadra i a Protecció Civil que a Calldetenes es celebra el referèndum el dia 13. Osona Decideix també farà la mateixa gestió informant de tots els municipis d’Osona on es celebra.
Osona Decideix facilitarà un mòbil de contacte per si hi ha cap imprevist el dia de la celebració del referèndum.
Queda oberta la qüestió de si s’ha de mantenir la vigilància durant la nit prèvia al local electoral.
3. COMANDA DE MATERIAL ELECTORAL. (veure punt 2)
4. DISTRIBUCIÓ DE MATERIAL
Dimecres que ve en sortir de la reunió es bustiarà tot el poble amb els 900 flyers.
Durant aquesta setmana es substituiran els cartells de les botigues per el cartells nous d’aquesta quinzena.
En Ton es responsabilitza de mirar els plafons de l’anterior campanya electoral per poder enganxar els cartells grans i així poder-los penjar a les faroles.
5. RECOLLIDA DEL VOT SECRET ANTICIPAT
Es proposen dues alternatives: demanar a les botigues que actuïn com a punt de recollida del vot anticipat o obrir el local electoral durant unes hores els dies previs per poder recollir el vot.
El protocol del vot anticipat de la Coordinadora proposa que s’obri un local per recollir el vot, i diu que el dia 24 de novembre ha de quedar organitzat el sistema de recollida del vot anticipat.
S’acorda obrir el local electoral durant dues hores, de 19 a 21 hores, la setmana prèvia al referèndum, a través d’un registre manual.
En Jaume Parramon es responsabilitza de demanar-ho al mossèn.
S’acorda fer un etiquetes amb la informació i horaris per realitzar el vot secret. Es faran 900 etiquetes que s’enganxaran al 900 flyers que s’ha de repartir casa per casa. Es responsabilitza de fer les etiquetes en Miquel Erra. A les etiquetes hi ha de constar la informació del lloc i hora i també cal posar que es necessari que tothom vingui identificat amb el DNI.
Es proposa en Jordi del Punt Jove per fer campanya entre el col·lectiu de persones immigrades.
6. ACTES DE CAMPANAYA ELECTORAL
S’explica a través del grups polítics municipals que ells faran la seva pròpia campanya, i que serà una manera més d’arribar a cada casa del poble.
Es proposa fer una parada informativa els diumenges al matí durant el mercat.
7. ACTES DEL DIA 13D.
S’acorden els següents actes:
10-12h Punta el Coixí.
16-18h Taller de tions
18h Correfoc
A partir de la 19h botifarrada.
8. CONFERÈNCIA SANTIAGO ESPOT.
S’acorda el dia 30 de novembre a les 21h al Hall de l’Ajuntament.
Catalunya Acció ens facilitaran cartells informatius de la xerrada.
La Milo en nom de l’Espardenya Teatre s’encarrega de fer la instància a l’ajuntament per tal de que ens cedeixin l’espai, el canó i les cadires per poder fer la xerrada.
La comissió de comunicació és l’encarregada de fer la divulgació pertinent d’aquest acte.
ACTA REUNIÓ (11.11.09)
Amb l’assistència total a la reunió de 28 persones, s’obre la sessió a les 21:00 h amb aquest ordre del dia:
1. Informacions de la reunió d'Osona Decideix de dilluns 9 novembre.
2. Enviament de dades a OD abans del dia 12, per organització de la campanya.
3. Organització comissió de seguretat.
4. Confirmació dels locals per fer les votacions.
5. Confirmació de la conferencia del dia 4/5 de Desembre.
6. Recollida i valoració de propostes d’ actes final de campanya.
7. Informacions vàries.
8. Propostes i suggeriments diversos.
Acords previs:- S'acorda per majoria que l’Eva Freixa i en Miquel Erra continuïn fent les actes com fins ara ja que es considera una eina útil pels no assistents i que es publiqui al bloc.
- Es comenta que hi van massa persones a les reunions d’Osona Decideix i que sols hi haurien d’anar els dos representants. Els representants comenten que no han rebut cap comentari al respecte, per part d’Osona Decideix, i que es considera que hi poden assistir altres persones com a oients.
1. Informacions de la reunió d'Osona decideix del dilluns 9 de novembre:
- S’amplia l’organigrama d’Osona Decideix amb la creació de l’oficina tècnica a càrrec de la sra Aida Blancafort i del servei de protocol.
- El dia 11 de novembre es tanca el llista de pobles i es recorda que han de tornar a trametre les següents dades: empadronaments, responsables de comissions, nombre de voluntaris i local del col·legi electoral. Recordant que cal tenir un local alternatiu
- El dilluns 16 novembre es farà una roda de premsa on es presentaran les convocatòries i que el 24 nov una altra roda de premsa a Madrid (Hotel Villa Real) presentant les convocatòries davant les agències europees i internacionals.
- És posaran al web osonadecideix.cat les normatives electorals íntegres i s’informaran als partits polítics el nomenament d’apoderats i interventors.
- Del 20 novembre al 12 desembre serà el període del vot anticipat.
- Es crea una oficina de protocol a Barcelona que la portarà la sra. Mònica Sabata que, conjuntament amb els serveis protocol·laris d’Osona, contactaran amb persones mediàtiques que donin suport al referèndum. De moment s’ha contactat amb la sra. Patricia Gabancho, Isabel Clara Simó, sr. Bassols etc.
- S’editaran més materials de difusió: Flyers demanant la participació, cartells grans, cartells DINA3, xapes noves, guardioles i pancartes, S’acorda demanar, a més del material que ens pertoca, unes 3-4 pancartes ja que són de grandària petita i uns 800 sobres i butlletes amb el SI per utilitzar-los durant la campanya porta a porta.
- Al lloc web esmentat es “penjaran” tots els models protocol·laris i documents informatius que s’elaborin i/o publiquin.
- Es recorda que s’han de demanar permisos a l’ajuntament per utilitzar locals de titularitat municipal com els espais públics per les activitats previstes.
2. Enviament de dades a OD abans del dia 12, per organització de la campanya
3. Organització comissió de seguretat.
4. Confirmació dels locals per fer les votacions.
Totes les dades estan enllestides, ens falta la persona responsable de seguretat i es decideix que sigui la mateixa responsable de participació, o sigui, la sra Montse Arumí i falta confirmar el local. S’informa que tenim el vist i plau verbal del rector del poble per utilitzar el local del Casal. Per tant, el col·legi electoral serà: El Casal, plaça Vella, 4 Calldetenes. Com a local alternatiu es demanarà al propietari d’un local situat al c. Balmes i també es valora la possibilitat d’utilitzar el local de l’Esplai Equinocci. Independentment dels locals alternatius, podrem disposar d’una carpa portàtil com a darrera alternativa.
També s’informa que el grup de voluntaris s’hauran de repartir en quatre subcomissions: Seguretat, Vot secret anticipat, Meses electorals i Campanya de participació.
5. Confirmació de la conferència del dia 4/5 de desembre.
S’informa que s’han fet contactes amb el sr. Alfons Tena per la seva disponibilitat de fer una xerrada a Calldetenes. En aquest punt el sr. Vinyeta, com a representant comunica que va rebre una trucada telefònica des d’ O.D. desaconsellant la decisió de Calldetenes Decideix de convidar al sr. Santiago Espot a fer una conferència a Calldetenes. Després de vàries intervencions, tals com, qui havia informat a O.D. de la nostra decisió, recordant també que en una anterior assemblea s’havia descartat al sr. Alfons López, ja que aniria a molts altres municipis i que el sr. Santi Espot seria un reclam per a les poblacions veïnes i la premsa comarcal, etc., etc.. finalment es posen a votació vàries propostes:
Cap conferenciant: 6 vots
Sr. Santi Espot: 3 vots
Sr. Alfons López: 9 vots
Els dos anteriors: 15 vots
Un altre alternativa: 2 vots
S’acorda doncs, que es contactarà amb el sr. López Tena pel proper 4 de desembre a les 8 del vespre i també amb el sr. Santi Espot per tal que vingui un altre dia
6. Recollida i valoració de propostes d’ actes final de campanya.
Es recullen una sèrie de propostes d’activitats pel mateix diumenge 13 de desembre que representin la nostra cultura catalana:
- Taller de Pessebres.
- Botifarrada a partir de mig matí.
- Gegants, sardanes, caixacòdrom, etc.
- Concerts amb grups locals
- Parades amb material independentista
- Espectacle de foc i llum.
Es comentarà amb entitats del poble per tal d’anar preparant aquestes activitats i d’altres. De moment, s’acorda comprar alguns llibrets sobre el Tractat del Pirineus i 300 tubs de llum.
7.Informacions. Precs i preguntes.
Sense res més a tractar, es tanca la sessió a les 22:45
ACTA REUNIÓ (04.11.09)
Amb l’assistència total a la reunió de 25 persones, es comença amb aquest ordre del dia:
1. Informacions de la reunió d'Osona Decideix de dilluns 2 novembre
2. Situació de les entitats que encara no s’han adherit.
3. Informació sobre la xerrada del sr. Santi Espot.
4. Recollir propostes de locals per a realitzar el referèndum
5. Recollir ajuda econòmica de les entitats
6. Organitzar grups de treball (dia i hora) per tal de repartir la informació rebuda d’Osonadecideix
7. Informacions vàries
8. Propostes i suggeriments diversos
Acords previs:- S'acorda per majoria que la persona encarregada de moderar les reunions a partir d'ara serà en Joan Pi. Es considera que en Miquel Erra com a regidor no hauria d’encapçalar les reunions.- Es pren l'acord entre tots els assistents que es mantindrà el torn de paraula perquè tothom es pugui expressar i tothom pugui escoltar les intervencions dels altres.- S’acorda que a l'inici de la reunió es posarà a votació l'ordre del dia proposat i que tothom qui vulgui hi podrà afegir els punts que cregui convenient.- S'acorda que els correus electrònics interns tothom podrà signar com vulgui, però en els correus electrònics externs cal mantenir la signatura de Calldetenes decideix.- Es vota i s'aprova per majoria que l'Espardenya teatre sigui l'entitat encarregada de demanar els locals necessaris per realitzar els actes de campanya electoral i pels locals que es considerin demanar pel dia del referèndum. La votació té un resultat de 18 vots a favor d'un total de 23 persones presents a la sala en aquell moment.
1. Informacions de la reunió d'Osona decideix del dilluns 2 de novembre:S'explica que s'ha organitzat la campanya en tres fraccions de 15 dies, amb la voluntat d'anar augmentant el to de la campanya a mesura que s'aproxima la data del referèndum. Per la primera fracció l'acció que es portarà a terme és la de penjar els cartells i repartir els flyers que ens facilita Osona Decideix. S'acorda encarregar el següent material: 1000 flyers, 40 cartells DIN-A4 i 200 xapes. Aquest material facilitat per Osona Decideix serà penjat pels comerços i cartells d'activitats el llarg d'aquesta mateixa setmana. Se n’encarrega la comissió responsable. S'exposa la decisió d'Osona decideix respecte la campanya. Diuen que farà campanya per promoure el vot sense possessionar-se ni en un sentit ni a un altre, però que les entitats, associacions i partits polítics podran campanya pel sí.
2.Situació de les entitats que encara no s'han adherit. En Jaume Parramon informa que ha avisat a totes les entitats que encara no s'havien avisat fins el moment i que considera que totes les entitats del poble han estat avisades. Si aquestes no han vingut a les reunions es creu que es per una decisió interna d'elles.
3.Informació xerrada Santi Espot. S'acorda proposar dues dates per la xerrada, els dies 4 o 5 de desembre. La data la decidirà el ponent en funció de la seva disponibilitat. L'Espardenya teatre s'encarregarà de demanar el Hall de l'Ajuntament i el projector en el moment que la data de la xerrada sigui definitiva.
4. Recollir propostes de locals per a realitzar el referèndum. Es proposa el Casal Parroquial, i els baixos de l'edifici de Cala Pepa (al costat de la Caixa de Pensions). En Jaume Parramon es compromet a fer el seguiment de la disponibilitat dels locals.
5. Recollir ajuda econòmica de les entitats. En la primera recollida de diners es va recaptar un total de 110€.
6. Organitzar grups de treball per repartir el material d'Osona decideix. El grup responsable acorda trobar-se el dijous dia 5 de novembre a les 19h davant del local d'entitats per anar a repartir el material pel poble.
7.Informacions. Precs i preguntes. Es fa saber que dos components de Calldetenes decideix han creat un grup al Facebook. Es considera útil per poder arribar a la població més jove, sobretot als de 16 a 18 anys. Es demanar que a la pròxima reunió d'Osona Decideix es pregunti sobre el vot anticipat ja que no queda clar. Es proposa fer un acte de final de campanya, i es diu que per la pròxima reunió és parli de quins actes s'han d'organitzar per tal que el dia 13 de desembre esdevingui un dia festiu. Es tria el model definitiu de la pancarta, tot i que es considera que el cost d'aquesta és car. Es proposa que el dia de la xerrada d'en Santiago Espot assisteixi un altre ponent d'una caire més cultural, és proposa en Titot, veí de Calldetenes, i s'acorda que la comissió de logística es posarà en contacte amb ell.
ACTA REUNIÓ (28.10.09)
Essent les 9:10 del vespre del dia 28 d’octubre es reuneix la comissió de Calldetenes.decideix amb la presència de 29 persones i seguint l’ordre del dia:
1. Informacions de la reunió d'Osona Decideix de dilluns 26
2. Recollir propostes de les diferents comissions
3. Designar representants de les comissions
4. Recollir ajuda econòmica de les entitats
5. Informacions vàries
6. Propostes i suggeriments diversos
1. S’informa de diferents aspectes organitzats i d’interès pels pobles convocants del referèndum:
- Cal organigrama d’organització de cada poble
- S’ha de demanar a l’ajuntament les xifres del cens.
- Els pobles han de dissenyar un pla de comunicació i en la difusió als habitants utilitzar lemes que captin l’atenció com: “ Votar és democràcia”, etc
- Es faran reunions amb els caps de les comissions.
- S’ha de notificar a Osona.decideix el nombre de meses de cada municipi per tal de fer una previsió d’ordinadors i d’urnes.
- S’elaborarà un programa propi pel control de votants i únicament estaran en xarxa les meses de Vic, Manlleu i Torelló.
- En el control de votants sols es podrà anotar el nombre de DNI i, per tant amb dues persones a la mesa és suficient. Aquestes dues persones (voluntaris) es poden rellevar dos o tres cops al dia.
- Els votants que ho facin per vot anticipat, es registraran a l’ordinador amb el número del DNI i la inicial del 1r cognom.
- Els membres de les comissions han de donar les seves dades personals en un imprès adequat on consti que cedeixen les seves dades personals a Calldetenes.decidieix i a Osona.decideix. També s’accepta que siguin elles que escriguin les seves dades personals en una taula de noms.
- Osona,decideix proporcionarà pancartes i cartells a les poblacions.
2. S’acorden vàries propostes:
- La comissió d’informàtica farà un bloc on tothom hi podrà accedir per posar-hi informacions. En tot cas la comissió mantindrà un estil i organització tan uniforme com es pugui.
- La comissió de participació elabora tres mostres de cartells i se n’elabora un d’únic informant del referèndum del 13 desembre i que cada dimecres hi ha reunió de Calldetenes.decideix.
- També s’acorda fer una pancarta gran que es col·locarà al c. Gran amb la frase Calldetenes.decideix i la data 13 de desembre, De mica en mica s’hi afegirà més informació.
- La comissió de comunicació proposa fer un grup de correu. El grup s’anomena: calldetenesdecideix@calldetenes.net
- La comissió de comunicació també proposa fer una xerrada amb en Santi Espot de Catalunya Acció al teatre de Calldetenes.
- La comissió de participació farà un recordatori a les entitats que no han assistit demanant la seva voluntat de col·laboració.
3. Els representants de les comissions són les següents persones:
- Comunicació: Gil Erra
- Participació: Montse Arumí
- Logística: Blai Parramon
- Coordinació: Lluís Rifà
- Tresoreria: Aleix Sala
- Informàtica: Guillem Castells
- Voluntariat: Dolors Vila Font
- Representants i portaveus de Calldetenes.decideix: Pere Vinyeta i Joan Pratdesaba
4. Per la propera reunió de dimecres, la comissió de tresoreria, proposa recollir aportació econòmica mínima de 10 € per entitat, en metàl·lic, es lliurarà un rebut i es portarà una comptabilitat manual.
5. El cens de Calldetenes en data 27 octubre de 2009, és:
Total d’habitants 2434
Majors de 16 anys (inclosos) 2022
Habitants entre 16 i 18 anys inclosos 68
Estrangers majors de 16 anys (inclosos) 149
6. S’acorda fer reunions setmanals cada dimecres a les 9 del vespre al Local d’Entitats de Calldetenes fins el dia del referèndum.
Sense cap més qüestió a tractar, ens aixequem de la reunió a les 23:00 del dia 28 d’octubre de 2009.
ACTA REUNIÓ (21.10.09)
Després de convocar a les entitats de Calldetenes i a alguns particulars, es realitza la primera reunió per tal d’organitzar el referèndum sobre la independència de Catalunya, seguint les instruccions facilitades per Osona.decideix en data 20.10.09.
Amb l’assistència total de 31 persones i representades les següents 13 entitats: Casal de la Gent Gran, Club d’Escacs Calldetenes, Club Excursionista Calldetenes, Club de Petanca, Coral de Calldetenes, Escamot dels Diables, Espardenya Teatre, l’Espiga, Esplai Equinocci, La Pera i Plataforma el Torrental, s’adopten els següents acords:
1. Per unanimitat s’acorda engegar la organització d’un referèndum sobre la independència de Catalunya al poble de Calldetenes.
2. S’acorda, per 24 vots a favor i 2 nuls, l’eslògan Calldetenes.decideix que encapçalarà tota la campanya a Calldetenes (Notació: en aquest punt hi havia un total de 26 assistents).
3. Per unanimitat de tots els 31 assistents, es decideix fer tots els preparatius per realitzar el referèndum el diumenge 13 de desembre.
4. Els assistents s’apunten a les diferents comissions establertes per la organització comarcal i alguns detallen que formaran un grup de voluntaris per a tasques concretes i puntuals.
5. S’anomenen, per unanimitat, els srs. Pere i Vinyeta i Joan Pratdesaba, representants de Calldetenes.decideix a Osona.decideix i es comprometen en assistir a l’assemblea comarcal del proper dilluns 26 d’octubre a la seu d’Òmnium Cultural Osona.
6. La comissió de tresoreria proposa que els fons econòmic sigui en metàl·lic, obriran una llibreta de comptes i expediran rebuts a les entitats col·laboradores. Tothom ho veu correcte.
7. Els representants de Calldetenes.decideix, s’informaran dels dubtes que s’han plantejat durant la reunió, concretament: Com es farà el vot anticipat? Qui proporcionarà els sobres i paperetes? I, Com s’han d’anomenar els representants a les meses electorals?
8. Entre els assistents es buscarà un local per fer les votacions del dia 13 de desembre i s’acorda instal·lar les dues meses electorals, que ens pertoquen, al mateix local per tal de facilitar tot el procés electoral.
9. S’acorda realitzar les reunions en dimecres al local d’entitats i es convoca una propera reunió pel proper dimecres 28 d’octubre amb el compromís que es convocaran a les entitats que no han pogut assistir, que les comissions aportaran idees i propostes i, la comissió de tresoreria recollirà, aportacions econòmiques de les entitats per tal de crear un fons comú.
Sense cap més qüestió a tractar, ens aixequem de la reunió a les 22:10 del dia 21 d’octubre de 2009.
Estem ultimant l'edició del llibre sobre el 13-D dels referèndums per la independència a Osona, que es presentarà el dilluns 13 de desembre a les 8 del vespre al Temple Romà de Vic.
ResponElimina